​Vestuvinių suknelių medžiagų pradžiamokslis

 Tekstas: Miglit de Vintimilla

Medžiaga yra esminis elementas kuriant vestuvinę suknelę. Galite meistriškai sumodeliuoti vestuvinę suknelę, tačiau netinkamai pasirinkus medžiagas, visa modeliavimo meistrystė ne tik kad nublanks, bei neatneš lauktų rezultatų, tačiau gali netgi pateikti ir labai nemalonių staigmenų. Būtent modeliavimo ir tinkamai parinktos medžiagos duetas lemia skirtumą tarp tiesiog eilinės vestuvinės suknelės ir ypatingos, išieškotos ir prabangios. Tad kaip to pasiekti?
 
Visų pirma tenka pripažinti, jog nepaisant plataus medžiagų pasirinkimo, kuriuo gali džiaugtis Lietuvos nuotakos, viena pagrindinių problemų, su kuria susiduriama parenkant medžiagą vestuvinei suknelei yra terminų painiava, kuri ir nuliame netinkamus pasirinkimus ir neišpildytus lūkesčius.
 
Organza, polesteris, tafta, šilkas, satinas, medvilnė,  – terminai, kuriuos dažniausiai išgirsta būsima nuotaka besirinkdama medžiagą vestuvinei suknelei. Tačiau, ką kiekvienas iš šių terminų reiškia, kokiomis savybėmis pasižyminčią medžiagą nusako?
 
Tuo tarpu kai vieni terminai nusako audinio sudėtį, t.y. iš kokio pluošto audinys yra išaustas (polesteris, šilkas, medvilnė), kiti, nusako, kokiu būdu audinys yra išaustas (tiulis, tafta, organza, satinas). Pažymėtina, jog būtent minėti trys pluoštai ar šių pluoštų mišiniai yra dažniausiai naudojami vestuvinių suknelių medžiagoms austi. Be to, priklausomai nuo naudojamos audimo technologijos bei verpalų storio yra išgaunami skirtingomis savybėmis pasižymintys audiniai. Kaip antai, storiu, permatomumu, švelnumu, standumu ir t.t. Taigi pristatome Jums dažniausiai vestuvinėms suknelėms naudojamus audinių tipus.
 
Brokatas – Prašmatnus ir blizgus audinys išgaunamas naudojant satino ir žakardinio audimo technologijas, todėl dažniausiai turi tiek blizgaus, tiek matinio paviršiaus elementų priklausomai nuo tekstūros. Kadangi audinys standokas, dažniausiai naudojamas vientiso silueto suknelėms ar atskiroms vientiso pobūdžio detalėms.
 
Krepas – Tekstūriniu paviršiumi pasižymintis audinys. Būtent tekstūruotas paviršius suteikia ornamentų bei puošybos galimybes.
 
Shantung – Standus, tačiau lengvumu, lankstumu ir prabangiu kritimu pasižymintis audinys. Ypatingai tinka drapiruotoms suknelėms ar jų detalėms.
 
Damastas – Tobulai priglundantis ir ypatingu plonumu pasižymintis audinys. Priklausomai nuo pasirinktų audimo technikų gali būti blizgaus ar matinio pynimo, tai pat dekoruotas ornamentais, gėlių motyvais ar įvairiausiais raštais.
 
Muslinas – Tai drobinio audimo technika išaustas audinys pasižymintis ypatingu lengvumu, savotišku nesvarumu. Tobulai tinka lengvoms boho chic stiliaus vestuvinėms suknelėms.
 
Gazaras – Ypatingai minkštos struktūros ir lengvo kritimo audinys. Gali būti naudojamas tiek kaip pagrindinis vestuvinės suknelės sluoksnis, tiek kaip pirmasis sluoksnis, kuris vėliau  bus dengiamas lengvesne medžiaga bei dekoracijomis.
 
Mikado - Tai ruoželiais pintų ir vėliau suaustų šilko siūlų audinys. Būtent tokio audimo dėka yra sukuriama medžiaga pasižyminti standumu. Tobulai tinka struktūrinėm ar skulptūrinio pobūdžio suknelėms. Dar daugiau, Mikado šilkas išlaiko aukso vidurį tarp satino blizgesio ir krepo matiškumo.
 
Diuponi – Gana šiurkštoku paviršiumi, linijine tekstūra, savotišku kietumu bei ne vientisa spalva pasižymintis audinys.
 
Organza – Panašus į šifoną audinys, tačiau standesnis ir turintis savotiško statiškumo. Dažniausiai naudojamas struktūruotoms, erdvinėms suknelėms ar atskiroms jų detalėms bei puošybos elementams sukurti.
 
Satinas – viena iš trijų dažniausiai naudojamų audinių tipų vestuvinių suknelių medžiagoms. Gali būti tiek matinis, tiek blizgus. Pasižymi dailiu kritimu, savotišku sunkumu ir ypač švelnia tekstūra. Pažymėtina jog yra išskiriamos dvi pagrininės satino rūšys – šilko satinas (satin soie) ir kunigaikštienes satinas (satin duchese).
 
Tafta – audinys išaustas iš itin storų siūlų, todėl pasižymintis standumu ir neretai primenantis popierių. Intriguoja savo čežėjimu ir idealiai tinka struktūrinėms bei skulptūrinio pobūdžio vestuvinėms suknelėms.
 
Tiulis – priklausomai nuo audimo tankumo gali būti labai standus, arba, atvirkščiai, krintantis ir sunkokas. Taip pat gali būti vientisas bei dekoruotas taškeliais (Dotted Swiss) Dažniausiai naudojamas nuometams, šydams arba kaip pagrindas nėrinių aplikacijoms.
 
Charmeuse – lengvas ir turtingas audinys pasižymintis gracingu blizgesiu ir idealiai tinkantis drapiruotėms, o taip pat dažnai naudojamas tiesaus silueto suknelėms.
 
Šifonas – neįtikėtinai lengvas, plazdantis, išsiskiriantis matiškumu bei permatomumu. Priklausomai nuo audimo tankumo gali įgauti miglos, rūko įspūdį. Dažniausiai naudojamas sluoksniuotoms ir krintančioms kompozicijoms.
 
Aprašymai bei iliustracijos gali būti patys įspūdingiausi, tačiau tikriausias susipažinimas vyksta gyvai. O kalbant apie audinius, tai juos reikia tiesiog paliesti, savomis akimis išvysti. Ir visai nebūnai tik aukščiausios rūšies, gryno šilko audiniai Jums pažadės nuostabiausią Jūsų vestuvinę suknelę. Vienareikšmiškų taisyklių nėra, o net ir tos, kurios yra, visada drąsiai gali būti laužomos vardant kažko gražesnio.
 
 


SUSIJĘ STRAIPSNIAI:

 

11 KLAIDŲ, KURIAS DARO BŪSIMOS NUOTAKOS, IEŠKODAMOS SAVO SVAJONIŲ VESTUVINĖS SUKNELĖS

 

DEŠIMT AKIMIRKŲ IŠDUODANČIŲ, KAD RADOTE SAVO SVAJONIŲ VESTUVINĘ SUKNELĘ!